MANAGER BIZNESU GASTRONOMICZNEGO
INNOWACYJNE STUDIA PODYPLOMOWE W KRAKOWIE

TRWA REKRUTACJA!

Przygotuj swój przepis na sukces z naszą kadrą praktyków biznesu gastronomicznego. 

STUDIA POD PATRONATEM

Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii zaprasza na 2-semestralne studia podyplomowe, stworzone przez ekspertów-praktyków, od lat zajmujących się organizacją, zarządzaniem, promocją oraz sprzedażą w branży gastronomicznej.

W trakcie studiów dowiesz się m.in. jak założyć biznes gastronomiczny, jak zbudować zgrany team i zarządzać nim w codziennej pracy, jak stawiać cele, budżetować, realizować kampanie marketingowe. A wszystko to w formie praktycznych, warsztatowych zajęć, realizowanych w kameralnej, ściśle selekcjonowanej grupie słuchaczy.

 

 

 

ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO STUDIA DLA CIEBIE? 

 

NASI WYKŁADOWCY

Radosław Fronc
Prezes zarządu spółki Main Square Hospitality Group. Założyciel i współwłaściciel grupy restauracji w Krakowie m.in: Kogel Mogel, Fiorentina, Wesele, Szara Gęś, Bianca, La Grande Mamma, La Campana oraz Balthazar Design Hotel. Od 2008 roku wymienione restauracje otrzymały 27 wyróżnień przez przewodnik „Michelin”, a Kogel Mogel i La Campana obecne są również w przewodniku „Gault&Milleau”. Absolwent psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. W prowadzeniu restauracji od zawsze intrygował i pasjonował go proces relacyjności oraz genuine hospitality. Pasjonat podróży inspirowanych znakomitą kuchnią, winem i operą.

 
 
 
 
 
Piotr Grajewski 

Współwaściciel aktualnie największej w Polsce sieci z segmentu fast casual specjalizującej się w kuchni meksykańskiej - Papa Diego Świeży Meksyk. Wcześniej związany przez kilkanaście lat ze stołeczną marką casual dining Blue Cactus, w której pełnił funkcję Prezesa Zarządu.  W latach 2000-2002 zarządzał centrami rozrywki Atomic Świat Rozrywki. Doradca kilkunastu marek restauracyjnych. Z wykształcenia finansista.

 

 

 

Magdalena Wiśniewska – Baran
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomiczngeo, Wydziału Prawa i Administracji  w KSW oraz Studium Marketingu i Biznesu pracowników Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ekspert zarządzania i obsługi konsumenta w branży HoReCa. Właścicielka uznanej przez restauratorów firmy szkoleniowo-doradczej Tabaka Kulinarna.   Od 2018 roku współwłaścicielka restauracji Projekt Strzelnica w Krakowie. Poprzednio dyrektor zarządzający restauracji Da Pietro, manager restauracji  Wierzynek  i Biała Róża, zastępca dyrektora gastronomii w hotelu Best Western Premier Kraków. Współuczestniczy w otwieraniu wielu restauracji i hoteli, przeprowadza audyty operacyjne i wizerunkowe, prowadzi doradztwo dla restauracji. Trener w Galicyjskiej Szkole Smaku i szkoleniowiec dla firmy Gastropact.
 
Maciej Straus
Specjalizuje się w zarządzaniu i budowaniu marek hotelowych. W ciągu całej swojej pracy przeszedł drogę od instruktora harcerstwa, kierownika restauracji , młodszego kucharza, brand managera, dyrektora sprzedaży i hotelu oraz wykładowcy akademickiego. Ludzie cenią Macieja za dużą empatię i poczucie humoru. Od kilku lat buduje przekonanie w branży, iż media społecznościowe również sprzedają. Podczas studiów psychologicznych i informatycznych zrozumiał jak kluczowa jest analiza i właściwe interpretowanie otaczającej nas rzeczywistości i danych. To wszystko sprawiło, że od kilku lat z powodzeniem angażuje się w kolejne projekty hotelowe i gastronomiczne. Obecnie zarządza czterogwiazdkowym Hotelem Afrodyta Business & SPA pod Warszawą. Wykłada na uczelniach wyższych przedmioty związane z zarządzaniem, marketingiem, tworzeniem produktu oraz visual thinking. Chętnie angażuje się w projekty społeczne i edukacyjne. Od kilku lat ćwiczy jogę, startuje w zawodach triathlonowych i wytrzymałościowych. Jest pasjonatem żeglarstwa śródlądowego, Mazur i wegetariańskiego jedzenia. W wolnych chwilach przymierza się do koncepcji stworzenia własnego obiektu noclegowego zgodnego z założeniami slowlife.
 
Andrzej Przeniosło  
Dyrektor generalny podwarszawskiego hotelu Nosselia. Hotelarz z ponad 30 letnim doświadczeniem, współtwórca pierwszego zespołu odpowiedzialnego za otwarcie Hotelu Marriott oraz wieloletni pracownik Hotelu Jan III Sobieski. Dyrektor generalny licznych hoteli, w tym Król Kazimierz w Kazimierzu Dolnym, City Park Residence w Poznaniu, Hotel Warszawianka w Jachrance, Grand Hotel Rzeszów, Hotel Bristol w Rzeszowie oraz Hilton Garden Inn Kraków Airport. Laureat prestiżowej nagrody Hotel Success Awards dla jednego z najlepszych Hoteli Hilton Garden Inn na świecie.
 
Jarosław Dumanowski
Profesor UMK w Toruniu, specjalista z zakresu historii wyżywienia i historii kultury materialnej. Kieruje Centrum Dziedzictwa Kulinarnego na Wydziale Nauk Historycznych UMK w Toruniu. Członek rady naukowej Europejskiego Instytutu Historii i Kultur Jedzenia i redakcji „Kwartalnika Historii Kultury Materialnej” (Instytut Archeologii i Etnologii PAN w Warszawie).
Pomysłodawca i redaktor serii „Monumenta Poloniae Culinaria” (najstarsze polskie książki kucharskie i inne teksty kulinarne) wydawanej przez Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Promotor czterech obronionych doktoratów z historii jedzenia. Popularyzator wiedzy o dawnej kuchni, organizator imprez historyczno-kulinarnych, współpracuje z restauratorami, szefami kuchni (jest członkiem Fundacji Klubu Szefów Kuchni),  nauczycielami gastronomii i producentami żywności. Felietonista branżowego pisma Food Service, współpracownik magazynu USTA. Autor (razem z Katarzyną Kasprzyk-Chevriaux) książki Kapłony i szczeżuje. Opowieść o zapomnianej kuchni polskiej (Wydawnictwo Czarne).
 
 
NASI EKSPERCI W MEDIACH
Marcin Ziobro - Marketing w restauracji hotelowej  - więcej
Andrzej Przeniosło - Koszt surowca - zarządzanie wskaźnikami - więcej
Magdalena Košek - Profesjonalna obsługa gościa - podstawa każdej restauracji - więcej
Magdalena Różycka - Dobry wizerunek ponad wszystko - więcej
 
PROGRAM ZAJĘĆ
Studia obejmują 2 semestry (200 godzin) i realizować będą szczegółowe zagadnienia, dotyczące 9 kluczowych segmentów.
 
1. Proces powstawania restauracji:
- sekwencja: koncept/menu/ design/ budżet
- rola inwestora
- uczestnicy procesu: role i odpowiedzialność
- budżety Capex i Opex
 
2. Zagadnienia prawne wobec wyzwań rynku:
- reklamacje i odszkodowania,
- odpowiedzialność kodeksowa: zarząd, management, pracownicy (odpowiedzialność cywilna, karna, karnoskarbowa i wykroczeniowa)
- zatrudnianie pracowników, w tym obcokrajowców
- RODO
- prawo autorskie
- zezwolenie i koncesje
- kluczowe umowy w działalności gastronomicznej
- formy prowadzenia działalności gospodarczej
- podatki w działalności gastronomicznej
 
3. Analizy finansowe
- analizy produktowe w modelu BCG
- narzędzia do analizy produktywności
- przepływy gotówkowe
- budżetowanie biznesu i aktualizacje w formacie FCT x+y
- standardy raportowania
 
4. Zarządzanie produktem
- inżynieria menu: optymalizacje marż, kosztów i procesów
- analiza trendów w obszarach:
               - stylu życia (tempo pracy, deficyt czasu)
               - fenomenu kuchni regionalnych
               - zdrowia i zmieniającej się świadomości grup docelowych
               - spraw światopoglądowych
               - świadomości ekologicznej
               - nieruchomości - zmiany w funkcjach miast i przestrzeni handlowych
               - fenomenu "street food"
- bezpieczeństwo żywności - międzynarodowy standard NFS i wewnętrzne - FSS (food/safety/sanitation)
- doświadczenie restauracyjne w segmentach na tle ostatnich lat - case study
               - fine dining
               - casual dining
               - fast casual
               - fast food
               - kawiarnie
- Research and Development, obszary benchmarkowe (Polska i świat)
 
5. Zarządzanie operacyjne
- standardy operacyjne: serwis manuale, check listy
- procedury finansowe - obieg dokumentów w firmie
- systemy wspierające: sprzedaż, zarządzanie czas pracy, komunikację
- rola back office w biznesie
- procesy kontrolne: programy secret shopper i audyty operacyjne (BPE)
- rozwiązania "in the house" i outsorcingowe
 
6. Zarządzanie ludźmi i rynek pracy
- rynek pracy w XXI - charakterystyka zmian i perspektywy
- percepcja świata - pokolenia Y i Z
- inwestycje w zespoły i relacje - case study z różnych branż
- zarządzanie zmianą - case study
- kultura organizacyjna - budowanie zespołów - case study
- zmiany w demografii - nowy rynek pracownika z zagranicy
- nowoczesne programy szkoleń i rozwoju pracownika - case study
- rola liderów w biznesie restauracyjnym
- employer branding - case study
 
7. Marketing i sprzedaż
- budowanie marki - proces i case study
- strategie love brandów - case study
- trendy w segmentach - case study
- social media w komunikacji - case study
- funkcjonalności "in the house" czy outsorcing - analiza
- zarządzanie kryzysami - case study
- proces budowania społeczności wokół marki
- angażowanie zespołów w komunikację - "ludzie są medium"
- eventy - proces sprzedaży
- budowanie oferty
 
8. Warsztaty praktyczne
- FSS (food safety sanitation)
- menu engineering w praktyce
- employer branding w praktyce
 
9. Wykłady monograficzne
- kuchnie regionalne - Polska
- kuchnia wegańska
- kuchnie Bliskiego Wschodu
- kuchnie Azji
 
REKRUTACJA
Chcesz skorzystać z szansy i już dziś zainwestować w swój sukces zawodowy?
Zapraszamy do złożenia dokumentów rekrutacyjnych.

1) podanie i kwestionariusz osobowy - DO POBRANIA 
2) kopia dyplomu
3) potwierdzenie dokonania opłaty wpisowej 

Czas trwania studiów: marzec – grudzień 2020.
Tryb studiów: niestacjonarny (zajęcia w formie zjazdów sobotnio-niedzielnych)
Termin składania dokumentów: do 31 marca 2020 lub do wyczerpania limitu miejsc.
Miejsce składania dokumentów: ul. Zamkowa 1, 34-200 Sucha Beskidzka lub mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Opłata wpisowa: 300 zł, koszt studiów: 3500 zł/ semestr, z możliwością rozłożenia na raty.
 
Numer konta bankowego:
PKO BANK POLSKI  S.A. O /2 W KATOWICACH UL. WARSZAWSKA 7
94 1020 2313 0000 3602 0431 8770
 
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
tel. 531 414 407,  33/874 46 05