Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

GODONr12016jpg

 

 

wersja polska wstie     

EM 600x200 popr

EVENT MANAGER 
NOWE SPECJALISTYCZNE STUDIA W KRAKOWIE

Studia pod patronatem 
patronatpopr
 
EVENT MANAGER to dwusemestralne studia podyplomowe w Krakowie, stworzone przez ekspertów-praktyków, od lat zajmujących się organizacją, promocją oraz sprzedażą eventów. Innowacyjna formuła, małe grupy oraz w pełni praktyczny program to nie tylko gwarancja olbrzymiej porcji wiedzy, ale także szansa na inspirujący networking, który zaowocuje wspólnymi projektami oraz rozwojem kariery w branży.
W programie m.in. CSR w przemyśle spotkań, komunikacja marketingowa i media społecznościowe, zarządzanie projektami eventowymi, organizacja targów i kongresów, prawo w przemyśle spotkań  
 
„Event manager to zaufany doradca klienta, który stworzy i zrealizuje oryginalny scenariusz wydarzenia oraz przygotuje wyjątkową kreację. W trakcie studiów słuchacze otrzymają od swoich mentorów pakiet umiejętności i inspiracji, pozwalających na realizację najbardziej ambitnych projektów w branży MICE”.
-                                                                                                   Anna Jędrocha,
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce,
współautorka programu studiów
 

eventmg

Studia kierowane są do przedstawicieli kadr zatrudnionych w branży MICE, zainteresowanych poszerzeniem kwalifikacji i aktualizacją wiedzy oraz dalszym rozwojem kompetencji zawodowych, do osób zainteresowanych uzyskaniem nowych kwalifikacji niezbędnych do podjęcia pracy w branży eventowej, a także wszystkich tych, którzy planują rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej w przemyśle spotkań.

 
 

POBIERZ FOLDER INFORMACYJNY

NASI WYKŁADOWCY

Jędrocha Anna Jędrocha ekspert branży spotkań, aktywny członek polskich organizacji turystycznych. Założyciel i prezes zarządu ostatnich trzech kadencji Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce. Do maja 2017 roku kierowała jedną z największych organizacji samorządu gospodarczego w polskiej turystyce - Krakowską Izbą Turystyki. Jest też członkiem International Congress & Convention Association. Zawodowo związana z krakowskimi firmami: Symposium Cracoviense, profesjonalnym organizatorem kongresów i Intercrac DMC, w których pełni funkcję prezesa zarządu. W roku 2013 otrzymała prestiżową nagrodę MP Power Award w kategorii Meeting Planner DMC/PCO.
   
Sroka Magdalena Sroka - menedżerka kultury, znawczyni problematyki związanej z kulturą i sztuką, producentka i koordynatorka międzynarodowych projektów. W latach 2008–2010 była dyrektorką Krakowskiego Biura Festiwalowego, następnie w latach 2010–2015 wiceprezydentem Krakowa ds. kultury i promocji a w latach 2015–2017 dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Współtworzyła pierwszą strategię promocji Krakowa na lata 2003–2007.Twórczyni Krakowskiej Komisji Filmowej i Regionalnego Funduszu Filmowego w Krakowie oraz ekspertka Kongresu Kultury Polskiej.
   
palatalfa2 Dagmara Plata-Alf - dyrektor zarządzający i właścicielka w firmie Hotel Media Group oraz wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Doradca i trener biznesu specjalizujący się w strategicznym doradztwie w obszarze marketingu internetowego i automatyzacji procesów marketingowo-sprzedażowych. Jest autorką licznych artykułów z zakresu marketingu oraz zarządzania, realizuje swoją pasję i dzieli się wiedzą także podczas gościnnych wykładów akademickich. Absolwentka studiów doktoranckich na Akademii Leona Koźmińskiego oraz MBA na University of Bedfordshire.
   
celuch dr Krzysztof Celuch prezes Celuch Consulting, międzynarodowy ekspert z zakresu przemysłu spotkań, event marketingu. Posiada międzynarodowe uprawnienia trenerskie w zakresie certyfikacji: MPI Global Training, Sustainability in Tourism, Certificate Incentive Specialist, Event Canvas. Realizował liczne projekty badawcze, w tym pierwszego w Polsce raportu „Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę” (Poland Meetings Impact). Pracę akademicką prowadzi w USA, Chinach i Polsce w takich uczelniach jak San Diego State University, Skema Business School,Grupa Uczelni Vistula, Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet w Toruniu. Był kierownikiem Poland Convention Bureau przy Polskiej Organizacji Turystycznej.
   
Helbin 140x150 Izabela Helbin - Manager kultury, producent, koproducent i koordynator wielu międzynarodowych projektów kulturalnych i telewizyjnych. Jest członkiem jury prestiżowego konkursu EFFIE Awards, zasiada w Radzie Ekspertów THINKTANK. Od 2011 roku jako dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego współdecyduje o kształcie i odpowiada za organizację, produkcję i markę prestiżowych krakowskich wydarzeń kulturalnych, które zostały docenione przez organizatorów takich konkursów, jak m.in. IFEA Pinnacle Awards, European Design Awards, Złote Formaty, Złote Orły czy Mobile Trends Awards.
   
wochkosmider3 Ewa Woch-Kośmider - współzałożycielka i Wiceprezes Zarządu firmy Targi w Krakowie. Od ponad 20 lat pracuje w branży targowej, organizując wystawy branżowe, targi, kongresy i konferencje.   W latach 1992-1996 project manager w Cracow Expo Center. Uczestniczka szkoleń międzynarodowych z zakresu działalności targowej w Paryżu, Brukseli i Kopenhadze. W latach 2008-2015 Dyrektor Zarządzający firmy EasyFairs Poland. wchodzącej w skład grupy easyFairs NV, jednego z największych organizatorów targów branżowych w Europie. W 2016 zdobyła wyróżnienie w kategorii Manager Roku w plebiscycie „Dziennika Polskiego”.
   
fraciaklesniak2 Agnieszka Faracik-Leśniak - event manager z pasji. Mając doświadczenie 14 lat pracy przy organizacji imprez incentive i konferencji na niemalże całym świecie, postanowiła całkowicie skoncentrować się na klientach branży spotkań i założyła DMC Poland. Dzisiaj po 11 latach, firma jest wiodącym Destination Management Company, firmą zajmującą się organizacją spotkań, konferencji, programów incentive oraz eventów na terenie Polski dla klientów zagranicznych. Aktywnie działa w organizacjach międzynarodowych MPI, SITE, World of DMC’s. Jest członkiem Rady Dyrektorów przy Krakow Convention Bureau. W roku 2012 otrzymała prestiżową nagrodę MP Award dla DMC/PCO. Od roku 2013 posiada tytuł Certificate Incentive Specialist CIS nadawany przez SITE.
   
paradowski Krzysztof Paradowski z branżą MICE związany od 2005 roku. Na początku swojej kariery zdobywał doświadczenie m.in. w hotelach Hilton Reno w Newadzie oraz Sheraton w Krakowie. Od 10 lat związany z CMA, w której obecnie pełni funkcję prezesa zarządu. Jest członkiem m.in. takich organizacji, jak Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Kongresy i Konferencje w Polsce, Meeting Professional International Poland Chapter, Knights of Columbus. W 2017 roku został wyróżniony nagrodą MP POWER 2017 w kategorii „dostawca multimediów“. Jest autorem wielu koncepcji wydarzeń komercyjnych i kulturalnych, producentem, scenografem, pasjonatem nowoczesnych technologii multimedialnych.
   
wasiel Bogdan Wąsiel - aktor, reżyser, scenarzysta, dramoterapeuta, creative director. Trener specjalizujący się w działaniach integracyjnych i rozwijających kreatywność. Współzałożyciel Teatru i Fundacji Wierzbak. Laureat wielu nagród artystycznych. Autor i współrealizator cykli programów telewizyjnych poświęconych aktywności artystycznej dzieci i młodzieży.. Laureat pierwszej edycji, a obecnie przewodniczący jury konkursu Kreatywny Branży Eventowej. Juror konkursu Innovation Ad. Współpracując z wieloma agencjami reklamowymi opracowywał i realizował projekty eventów i akcji promocyjnych dla największych firm i korporacji, m.in. Telekomunikacji Polskiej, Kompanii Piwowarskiej, B.A.T., Banku Zachodniego WBK, Orange Polska, ING Banku Śląskiego. Obecnie dyrektor kreatywny agencji JEETEVENTS.
   
fenderowska2 Paula Fanderowska - wiceprezes Zarządu SKKP. Przez lata związana z Biurem Współpracy Zagranicznej w Urzędzie Miasta Krakowa, gdzie odpowiadała za kontakty ze strefą hiszpańskojęzyczną. W latach 2010-2014 Konsul RP w Caracas w Wenezueli. Po zakończeniu misji dyplomatycznej i wraz z rozpoczęciem działalności Centrum Kongresowego  ICE Kraków nawiązała współpracę z Krakowskim Biurem Festiwalowym. Jest odpowiedzialna za nadzór i koordynację działań Centrum Kongresowego ICE Kraków na stanowisku zastępcy KBF, które jest operatorem Centrum.
   
nowakowska2 Anna Nowakowska - z branżą MICE i hotelarską związana od ponad 15 lat. Jedna z inicjatorek założenia Stowarzyszenia Branży Eventowej, w którym do grudnia 2017r. sprawowała funkcję Członka Zarządu ds. Edukacji. Autorka licznych szkoleń z dziedziny event management, event marketing oraz MICE Venue Management.Swoją przygodę z hotelarstwem rozpoczęła jako specjalista ds. konferencji i bankietów w Mazurkas Conference Centre i Hotelu Mazurkas. Przez 6 lat związana z Hotelem NARVIL**** Conference & Spa. Autorka licznych publikacji. Laureatka konkursu Tourism Trends Awards 2016. Wyróżniona tytułem eksperta podczas konferencji Hotel Meeting 2018. Jurorka w konkursach branży hotelarskiej i eventowej.
   
walas dr Bartłomiej Walas – dziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej. Specjalista w zakresie polityki turystycznej i marketingu turystycznego, analityk rynku i prelegent. Pracę dydaktyczną łączył z praktyką gospodarki turystycznej na kierowniczych stanowiskach. W latach 1996-2008 dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Paryżu a od 2008 do 2017 wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, odpowiadający za strategię marketingową na rynkach zagranicznych. Jest autorem między innymi strategii marketingowej Polski w sferze turystyki. W dorobku posiada liczne publikacje i analizy wykonane na zleceniem administracji oraz sektora prywatnego. Członek Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
   
podraza Urszula Podraza - manager z ponad 20-letnim doświadczeniem, obejmującym pracę w mediach i zarządzanie komunikacją, trener, wykładowca akademicki, ekspert w dziedzinie public relations. Była m.in. dziennikarzem, PR managerem w instytucjach publicznych oraz rzecznikiem prasowym i kierownikiem działu PR krakowskiego lotniska. Obecnie jest partnerem strategicznym firmy doradczo-komunikacyjnej Planet Partners. Specjalizuje się w budowaniu strategii wizerunkowych firm i instytucji oraz komunikacji kryzysowej. Przeprowadziła kilkaset szkoleń poświęconych budowaniu wizerunku/ Jest autorkę publikacji na temat komunikacji w mediach branżowych oraz książki Kryzysowe public relations” .
   
raciborski2 dr Jerzy Raciborski – prawnik, na stałe związany z Wydziałem Turystyki i Rekreacji Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Specjalizuje się w prawie gospodarczym i turystycznym, ze szczególnym uwzględnieniem warunków świadczenia usług czasu wolnego, ochrony konsumenta i małej przedsiębiorczości. Autor wielu podręczników z zakresu usług turystycznych i hotelarskich. Kształci w zakresie prawa gospodarczego, prawnych aspektów projektów outdoor, standaryzacji usług hotelarskich i oraz warunków świadczenia usług prozdrowotnych. Współpracuje z administracją rządową i samorządową oraz samorządem gospodarczym i organizacjami branżowymi w turystyce w zakresie stanowienia i wdrażania szczególnych rozwiązań prawnych.
   
gorka2
Agnieszka Górka – przedsiębiorca, ekspert ds. PR, organizator, współorganizator i podwykonawca w produkcji wydarzeń muzycznych i kulturalnych. Wieloletni pracownik w dużych międzynarodowych korporacjach w działach marketingu. Specjalizacje: organizacja wydarzeń, marketing i PR, współpraca B2B, zarządzanie relacjami, produkcja i budżetowanie. Właścicielka dwóch lokali gastronomicznych w Krakowie.
   
nowak Tomasz Nowak - Prezes Netventure Sp. z o.o., firmy, która stworzyła i rozwija internetowy system rejestracji i obsługi uczestników wydarzeń - Syskonf.pl. Osoba z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży internetowej oraz w obsłudze branży MICE. Przez ponad 10 lat zarządzał agencją interaktywną zajmującą się m.in. produkcją dedykowanych systemów i aplikacji internetowych. Od 2012 r. członek Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce.
   
kozak Michał Kozak - z branżą hotelarską i MICE związany od niemal 20 lat. Od czerwca 2018 jest wiceprezesem i dyrektorem generalnym hotelu Arłamów. Wcześnie, od 2003 r. był związany z Grupą Mazurkas, gdzie wspinając się po szczeblach zawodowych, zarządzał od 2013 roku hotelem Mazurkas i Mazurkas Catering 360. Jego działania doprowadziły Mazurkas Catering 360 do pozycji jednego z liderów na rynku cateringowym w Polsce. Osobowość Roku MICE Poland 2012 w kategorii manager obiektu oraz zdobywca głównej nagrody w pierwszej edycji MP Power Awards w kategorii dostawca – catering.
PROGRAM
 

2 semestry, 198 godzin, 18 kluczowych kursów:

WPROWADZENIE DO SEKTORA PRZEMYSŁU SPOTKAŃGRAFIKA 2
CSR W PRZEMYŚLE SPOTKAŃ
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA I MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY I PR
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI EVENTOWYMI
PRAWO W ORGANIZACJI SPOTKAŃ
CATERING EVENTOWY
ORGANIZACJA TARÓW
ORGANIZACJA KONGRESÓW
PROJEKTOWANIE I PLANOWANIE WYDARZENIA SPORTOWEGO
PODRÓŻE MOTYWACYJNE (INCENTIVE TRAVEL)
WYDARZENIA KULTURALNE I FESTIWALE
TECHNOLOGIE W ORGANIZACJI WYDARZEŃ
PRZYWÓDZTWO I ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
TECHNIKA SCENICZNA I KONFERENCYJNA
KONCEPCJA KREATYWNA WYDARZENIA
WIZYTY STUDYJNE
 

Miejsce realizacji: Kraków, Rynek Główny 14

REKRUTACJA
 
Wymagane dokumenty:
1) podanie z kwestionariuszem osobowym 
2) kopia dyplomu poświadczona przez pracownika jednostki przyjmującej dokumenty 
3) potwierdzenie dokonania opłaty wpisowej 
 
Termin składania dokumentów:
do 28 lutego 2019 lub do wyczerpania limitu miejsc
 
Koszt studiów:
opłata wpisowa 300 zł, czesne 3500 zł za semestr (z możliwością rozłożenia na 2 raty)
 
Płatności: 
PKO BANK POLSKI  S.A. O /2 W KATOWICACH UL. WARSZAWSKA 7
 94 1020 2313 0000 3602 0431 8770
 
Adres składania dokumentów:
ul. Zamkowa 1, 34-200 Sucha Beskidzka lub drogą mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
GRAFIKA 3Dodatkowe informacje:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 33/874 46 05, 531 414 407 

 

 

 

„Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej”, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).

 

projekty pasek

 

Numer umowy: 2018-1-POWER-HE-048327

Termin realizacji umowy: 01.06.2018 – 30.09.2019

Beneficjent: Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii

Projekt Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój i wspiera mobilność ponadnarodową studentów.

Cel główny projektu to podniesienie kompetencji zawodowych i kluczowych studentów niepełnosprawnych oraz studentów znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, poprzez zrealizowanie części programu kształcenia w zagranicznej uczelni..

Oczekiwane efekty to przede wszystkim wzrost kompetencji właściwych dla wykonywanej w przyszłości pracy zawodowej oraz zwiększenie konkurencyjności studentów jako przyszłych pracowników na rynku pracy.

Zagraniczny wyjazd stypendialny służy nabyciu nowych umiejętności i kompetencji oraz doskonaleniu już posiadanych. Dzięki odbyciu części kształcenia za granicą studenci poprawią wiedzę i umiejętności, zdobędą praktyczne kompetencje będące uzupełnieniem wiedzy nabytej w procesie edukacji formalnej na macierzystej uczelni, podniosą kompetencje kluczowe, (porozumiewanie się w języku obcym, umiejętność samodzielnego uczenia się, kompetencje interpersonalne, społeczne, międzykulturowe, przedsiębiorczość).*

Od 2016 roku WSTiE bierze udział w projekcie „Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej”, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).

Program umożliwia przyznanie dodatkowego wsparcia finansowego zagranicznej mobilności studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.

Studenci, którzy aplikują na wyjazd w ramach programu PO WER podlegają ogólnym zasadom rekrutacji w ramach programu Erasmus+.

Po szczegóły zapraszamy do koordynatora Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ERASMUS+ Szkolnictwo Wyższe Akcja 1 Mobilność Edukacyjna - KA 103 Mobilność z krajami partnerskimi - 2018-1-PL01-KA107-049689

projektyue

 

 

 

 

Numer umowy: 2018-1-PL01-KA107-049689

Termin realizacji umowy: 01/06/2018 - 31/07/2020

Beneficjent: Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii

Partnerzy:

ALBANIA - UNIVERSITETIT TE VLORES

BELARUS - Yanka Kupala State University of Grodno

EGIPT - Benha University

GRUZJA- Geogrian Aviation University

SERBIA - The College of Tourism, Belgrad

TAJIKISTAN - KHUJAND STATE UNIVERSITY NAMED AFTER ACADEMICIAN B.GAFUROV

UKRAINA

STATE ECOLOGICAL ACADEMY OF POST-GRADUATE EDUCATION AND MANAGEMENT, Kijów

ACADEMY OF LABOUR, SOCIAL RELATIONS AND TOURISM, Kijów

LVIV INSTITUTE OF ECONOMICS AND TOURISM

W ramach projektu pt. Mobilność edukacyjna w sektorze szkolnictwa wyższego z krajami partnerskimi Programu Erasmus+ Kraje partnerskie Projekt KA 107 pracownicy i nauczyciele beneficjenta oraz partnerów mogą ubiegać się o przyznanie grantu w ramach Projektu umożliwiającego wyjazd/przyjazd w celach szkoleniowych lub prowadzenia zajęć (5 dni pobytu oraz 2 dni podróży).

Po szczegóły zapraszamy do koordynatora Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ERASMUS+ Szkolnictwo Wyższe Akcja 1 Mobilność Edukacyjna - KA 103 Mobilność z krajami programu – 2018-1-PL01-KA103-048327

 projektyue

Numer umowy: 2018-1-PL01-KA103-048327

Termin realizacji umowy: 01.06.2018 – 30.09.2019

Beneficjent: Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii

Z przyjemnością pragniemy poinformować, iż na  mocy decyzji Komisji Europejskiej Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii otrzymała kartę Erasmus Charter for Higher Education na lata 2014-2020. Od roku akademickiego 2014-2015 WSTiE uczestniczy w nowym programie, który zastąpił program LLP Erasmus. Nowy program czyli ERASMUS PLUS także obejmuje wymianę studentów zakresie wyjazdów na studia i praktyki zagraniczne, wyjazdy pracowników celach szkoleniowych  oraz wyjazdy nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć.

W ramach podpisanej umowy uczelnia realizuje i będzie realizować wyjazdy studentów na studia w uczelniach partnerskich, wyjazdy na praktyki zagraniczne, wyjazdy pracowników uczelni w celach szkoleniowych oraz wyjazdy nauczycieli akademickich w celu powadzenia 
zajęć.

Po szczegóły zapraszamy do koordynatora Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

SUMCULA – Sustainable Management of Cultural Landscapes – Erasmus+ Strategic Partnership

English version below

Numer umowy: 2017 – 1 – SE01-KA203-034570
Czas trwania projektu: 35 miesięcy 01.10.2017 – 31.08.2020

KOORDYNATOR

University of Gothenburg, Sweden

PARTNERZY

1. University of Pécs, Hangary
2. University of Pannonia, Veszprém, Hangary
3. Lake Balaton Development Coordination Agency (LBDCA), Siófok, Hangary
4. European Ecocycles Society (ECyS)
5. University of Palermo (UNIPA), Palermo, Italy
6. Ecole des Métiers de l'Environnement (EME), Bruz, France
7. Mendel University (MENDELU), Brno, Czech Republic
8. GAIA Education, Findhorn, Scotland, UK
9. Slovak Agricultural University (SPU), Nitra, Slovakia
10. University College of Tourism and Ecology (WSTiE), Sucha Beskidzka, Poland
11. Universitat Rovira i Virgili (URV), Tarragona, Catalonia, Spain
12. University of Applied Sciences (HTW), Dresden, Germany

PARTNERZY OKAZJONALNI

1. Eszterházy Károly University, Károly Róbert Campus, Gyöngyös, Hungary (ECyS)
2. Hungarian Academy of Scxiences (MTA) Plant Protection Institute (ECyS)
3. Georgian University of Agriculture, Tbilisi, Georgia
4. Jan Grodek College, Sanok, Poland (ECyS)
5. Västra Götaland Region, Sweden (ECyS)
6. University of Vaasa, Vaasa, Finland (ECyS)
7. Landscape Observatory, Catalonia (ECyS)


Partnerstwo SUMCULA ma na celu zaadresowanie poniższych konkretnych priorytetów ogólnej dziedziny zgodnie z Erasmus+ Key Action 2:

1. Wsparcie dla aktywności mających na celu dostosowanie programu nauczania do obecnych i powstających potrzeb rynku pracy, a także wyposażenie młodej generacji w umiejętności o charakterze ogólnym, takie jak przedsiębiorczość, poprzez kreowanie aktywnej współpracy pomiędzy HEI oraz partnerami spoza kręgów akademickich, takich jak organizacje pozarządowe, organizacje non-profit oraz organizacje rozwoju regionalnego.
 
2. Wsparcie dla aktywności mających na celu kreowanie innowacyjnych strategii wzmacniania mobilności i sposobów eliminacji przeszkód dla mobilności na poziomie szkolnictwa wyższego, w ten sposób stwarzając więcej okazji dla studentów do zdobycia dodatkowych zdolności poprzez naukę lub trening za granicą; także wspieranie mobilności wirtualnej, która wpisana jest w globalną strategię efektywnej integracji ICT oraz uczestniczących HEI, oraz wśród tych partnerów, u których e-learning jest szeroko stosowany lub rozwijany.
 
3. Wzmacnianie powiązań między administracją naukową, badawczą i publiczną a przedsiębiorstwami w celach promocji doskonałości w eksploracji, rozwoju oraz użytkowaniu usług ekosystemowych dla celów turystyki zrównoważonej oraz rozwoju regionalnego, gdzie ochrona i zrównoważone wykorzystanie dziedzictwa kulturowego (walorów przyrodniczych, dziedzictwa architektonicznego i niematerialnego) krajobrazów stanowią rdzeń strategii.
 
4. Dążenie do zwiększenia liczby absolwentów, zwiększenie uczestnictwa i podniesienie odsetka osób niedostatecznie reprezentowanych i nietradycyjnych studentów, poprawa uczenia się przez całe życie poprzez stworzenie elastycznych ścieżek kształcenia, rozwój metod zwiększania społecznej odpowiedzialności instytucji szkolnictwa wyższego.
 

The SUMCULA partnership intends to address the following general field specific priorities according to the Erasmus+ Key Action 2:

1. Support activities that help attune curricula to current and emerging labour market needs and equip the young generation with transversal skills such as entrepreneurship, by developing active cooperation between HEI and partners from outside the academic institutions, such as civil organizations (NGOs), non profit companies and regional development agencies.

2. Support activities to develop innovative strategies to boost mobility or ways to remove obstacles to mobility in higher education providing more opportunities for students to gain additional skills through study or training abroad and also supporting virtual mobility that are embedded in a global strategy for the effective integration of ICT in the participating HEIs and at those partners where e-learning is widely used or being developed.

3. Strengthen the links between education, research, public administration and business to promote excellence in exploration, development and use of ecosystem services for a sustainable tourism and regional development where the conservation and sustainable use of the cultural heritage (natural values, built and intangible heritage) of landscapes constitute the core of the strategies.

4. Aim at increasing number of graduates, widening the participation and raising completion rates of underrepresented groups and non-traditional learners, enhancing lifelong learning via the creation of flexible learning paths, developing ways to increase the social responsibility of higher education institutions.