Menedżer hotelu

Tryb studiów studia niestacjonarne – zjazdy sobotnio-niedzielne
Czas trwania 2 semestry –198 godzin
Opłata wpisowa: 300 zł
Czesne:  3500 zł za semestr, z możliwością rozłożenia na raty

 

Menedżer hotelu - studia podyplomowe w Krakowie

Chcesz zdobyć nowe kompetencje i zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku pracy? Zależy Ci na usprawnieniu działalności Twojego hotelu? A może planujesz założyć własną, hotelową działalność gospodarczą? Wybierz studia podyplomowe MENEDŻER HOTELU i zdobądź kompleksową wiedzę z zakresu zarządzania hotelem!

Studia, rekomendowane przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego, to dwa semestry pełne konkretnej wiedzy, przekazywanej przez praktyków, specjalizujących się w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w turystyce, automatyzacji marketingu, najnowszych regulacji prawnych, revenue management oraz human resources. Program menedżera hotelu pozwala wypróbować najnowsze narzędzia, zrealizować branżowy networking oraz rozpocząć budowę nowej strategii dla własnego hotelu jeszcze w trakcie zajęć na studiach podyplomowych.

Patronat honorowy

Patronat medialny

Dziesiątki uczestników poprzednich edycji studiów doceniły program menedżera hotelu za:

  • zajęcia bazujące na innowacyjnym, w pełni praktycznym programie,
  • dyplom najlepszej uczelni turystycznej w Polsce, cieszącej się niesłabnącym zainteresowaniem polskich managerów,
  • mentoring ekspertów-praktyków z branży hotelowej,
  • małe grupy i warsztatową formułę zajęć, pozwalającą wypróbować najnowsze narzędzia,
  • zajęcia w samym centrum Krakowa.

Studia podyplomowe menedżer hotelu – dla kogo?

Studia podyplomowe Menedżer Hotelu skierowane są do obecnych i przyszłych przedstawicieli kadry zarządzającej:

  • menedżerów zatrudnionych w branży, zainteresowanych poszerzeniem kwalifikacji i aktualizacją wiedzy oraz dalszym rozwojem kompetencji zawodowych,
  • osób zainteresowanych uzyskaniem nowych kwalifikacji, niezbędnych do podjęcia obowiązków zawodowych w branży,
  • osób planujących prowadzić własną działalność gospodarczą.

Studia podyplomowe Menedżer hotelu – odpowiedź na nowe trendy i wyzwania w branży

Wzrost znaczenia nowych technologii, green tourism, w pełni spersonalizowana obsługa gości – to tylko niektóre ze zjawisk, które coraz silniej wpływają na kształt branży hotelarskiej. Dla turystyki, która odradza się niczym feniks z popiołów, oznacza to nowe szanse – ale także wyzwania. Jak bowiem sprostać oczekiwaniom gości? Jak zwiększyć efektywność i jakość oferty? Jak zarządzać hotelem w dobie kryzysu energetycznego? Odpowiedzi na te pytania czekają na uczestników innowacyjnych studiów podyplomowych, które ruszają w Krakowie już 19 listopada.

Menedżer Hotelu to program realizowany już po raz 10. przed ekspertów-praktyków, współpracujących z Wyższą Szkołą Turystyki i Ekologii. Uczestnicy edycji będą mieli okazję zrealizować w pełni praktyczny program, zwiększający kompetencje zarządcze we wszystkich obszarach operacyjnych. Zajęcia, przygotowane wspólnie z liderami branży turystycznej, zostały uzupełnione także o nowe elementy, które pozwolą hotelarzom efektywniej odpowiadać na trendy i ewolucję branży. Podczas zajęć rozwijane będą kompetencje z zakresu nowoczesnych metod i technik zarządzania hotelem, prowadzenia nowoczesnej placówki w szerokim zakresie usług, a także umiejętności analizy rynku. Nie zabraknie praktycznych warsztatów, dotyczących organizacji sprzedaży i umiejętności profesjonalnej obsługi klienta, a także solidnej wiedzy teoretycznej (podstawy inwestowania w hotelarstwo oraz wiedza z zakresu prawa w hotelarstwie).

Dwusemestralny program managerski, oferowany przez w WSTiE, od lat pozostaje liderem edukacji podyplomowej w obszarze hotelarstwa. Dziesiątki zadowolonych absolwentów to rezultat współpracy z kadrą ekspertów-praktyków oraz dostępu do rynkowego programu biznesowego. Uczestnicy 10. edycji – poza rozwojem kluczowych i klasycznych kompetencji zarządczych – będą mieli okazję dowiedzieć się także jak przygotować swoje obiekty do nowych wyzwań: niezbędnej informatyzacji czy rozwijania oferty w duchu green tourism. Forma warsztatowa, analiza case studies oraz praca nad realnymi projektami uzupełniona zostanie zawodowym networkingiem oraz indywidualnym rozwojem kompetencji pod okiem mentorów. Wśród wykładowców są tacy eksperci jak: Ireneusz Węgłowski, Janusz Mitulski, Bartłomiej Walas, Marcin Ziobro, Bogdan Czajkowski, Andrzej Przeniosło, Agnieszka Kasprzak, Dorota Malinowska, Tomasz Schweda, Arkadiusz Dawidowski, Wiktor Siegel, Bogusław Staszkiewicz, Joanna Kulesza oraz Lidia Wiszniewska.

Studia co roku wybierane są przez praktyków z całej Polski. Zajęcia odbywają się w ścisłym centrum Krakowa. Ze względu na oferowaną jakość oraz wartość dodaną, program po raz kolejny objęty został patronatem Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, która oferuje także specjalny rabat dla swoich członków.

Program

Ile trwa program Menedżera hotelu?

Program menedżera hotelu to 198 godzin (2 semestry)

Program jest realizowany w trakcie 10 zjazdów weekendowych.

Podczas dwóch semestrów słuchacze będą mieli okazję zrealizować w pełni praktyczny program zwiększający kompetencje zarządcze we wszystkich obszarach operacyjnych. Zajęcia, przygotowane wspólnie z liderami branży turystycznej, zostały uzupełnione także o nowe elementy, które pozwolą hotelarzom efektywniej odpowiadać na trendy i bieżące wyzwania.

Termin realizacji: listopad 2024 – czerwiec 2025.

Przedmioty realizowane na studiach Menedżer Hotelu:

  • Zarządzanie procesem inwestycyjnym w branży hotelarskiej,
  • Systemy hotelowe i modele zarządzania,
  • Uwarunkowania prawne w hotelarstwie,
  • Zarządzanie budynkiem,
  • Zasoby ludzkie,
  • Organizacja pionów operacyjnych (Rooms Division – Front Office + Housekeeping),
  • Zarządzanie gastronomią hotelową,
  • Komunikacja marketingowa,
  • Sprzedaż i dystrybucja,
  • Organizacja wydarzeń przemysłu spotkań,
  • Zarządzanie ceną (Revenue Management),
  • Organizacja i zarządzanie strefą spa&wellness,
  • Rachunkowość zarządcza,
  • Informatyzacja i robotyzacja.

Jak wygląda program Menedżera hotelu?

W pełni praktyczny program, stworzony i realizowany przez ekspertów branży hotelowej, oferuje wszystko, czego potrzebuje nowoczesny menedżer hotelarstwa:

  • wiedza z zakresu nowoczesnych metod i technik zarządzania hotelem,
  • profesjonalne wykonywanie funkcji menedżera w hotelu,
  • umiejętności samodzielnego prowadzenia nowoczesnej placówki hotelowej w szerokim zakresie usług,
  • podniesienie kompetencji zarządzających,
  • umiejętność analizy rynku hotelarskiego,
  • organizacja sprzedaży,
  • umiejętność profesjonalnej obsługi klienta,
  • podstawy inwestowania w hotelarstwo,
  • wiedza z zakresu prawa w hotelarstwie.

Wszystkie zajęcia prowadzą eksperci-praktycy branży hotelowej. Uczestnicy studiów mają możliwość czerpania z ich doświadczeń, a także konsultowania własnych strategii i projektów, realizowanych w życiu zawodowym.

Zobacz jak wyglądają zajęcia z naszymi ekspertami:

Kwalfikacje

Co jeszcze powinieneś wiedzieć?

Zajęcia odbywają się w samym sercu Krakowa – ul. Basztowa 25. Forma warsztatowa, analiza case studies oraz praca nad realnymi projektami uzupełniona będzie indywidualnym rozwojem kompetencji pod okiem mentorów. Ze względu na oferowaną jakość oraz wartość dodaną, program co roku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem polskich managerów.

Dane do przelewu:

Nazwa odbiorcy: Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii, ul. Zamkowa 1, 34-200 Sucha Beskidzka 
Nazwa banku: PKO BP S.A o. w Katowicach
Numer konta bankowego: 94102023130000360204318770
Uprzejmie prosimy o wprowadzenie w tytule przelewu imienia i nazwiska z adnotacją opłata za wpisowe/ czesne

 

Skontaktuj się z nami:

Lucyna Jurzak
koordynator biznesowych studiów podyplomowych 
+48 33 874 46 05
+48 33 874 54 27
lucynajurzak@wste.edu.pl

 

Zobacz, jak przedstawiciele branży hotelowej oceniają program menedżera hotelu:

Kadra prowadzących 

Poznaj kadrę na kierunku Menedżer hotelu

Bartłomiej Walas

Dziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji WSTiE. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie i Instytutu Studiów Wyższych nad Turystyką na Sorbonie, doktor nauk o kulturze fizycznej, specjalista w zakresie polityki turystycznej i marketingu turystycznego. Pracę naukowo-dydaktyczną łączył z praktyką gospodarki turystycznej na kierowniczych stanowiskach w Oddziale Instytutu Turystyki oraz Krakowskim Przedsiębiorstwie Turystycznym Wawel-Tourist. Od 1996 roku związany z Urzędem Kultury Fizycznej i Turystyki, a następnie Polską Organizacją Turystyczną, piastując w latach 1996-2008 stanowisko dyrektora Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Paryżu, odpowiedzialnego za promocję turystyczną Polski na rynku francuskim. W latach 2008-2017 pełnił funkcję wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, odpowiadając za strategię i promocję na rynkach zagranicznych. Prowadzi liczne wykłady monograficzne i szkolenia z zakresu marketingu terytorialnego. Autor koncepcji Strategii marketingowej Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020 oraz między innymi strategii marki Polish Prestige Hotels&Resorts. Członek Rady Społecznej przy Ministrze Sportu i Turystyki I kadencji. Członek Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

STUDIA MBA, HOTELARSTWO

Janusz Mitulski

Starszy Dyrektor ds. Rozwoju sieci Marriott International, odpowiedzialny za rozwój sieci na obszarze Europy Środkowo – Wschodniej, Krajów Bałtyckich oraz Ukrainy. W 2015 roku przeszedł do Mariott International z firmy doradczej Horwath HTL Polska, gdzie przez ponad pięć lat był partnerem i szefem w zespole doradztwa hotelowego i turystycznego. W tym okresie zaangażowany był w blisko 200 projektów – zarówno w Polsce, jak i w innych krajach naszego regionu. Zanim rozpoczął pracę w konsultingu, pracował w sieci Qubus Hotel. Był tam m.in. dyrektorem dwóch hoteli, a następnie przez ponad pięć lat dyrektorem sprzedaży i marketingu całej sieci w Polsce. Przez wiele lat był wiceprezesem, a następnie członkiem Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego oraz trenerem Akademii Hotelarza. Współautor Hotel Guidebook oraz konferencji Hotel Trends Poland & CEE, wykładowca akademicki. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, a także członek międzynarodowej organizacji zawodowej The Royal Institution of Chartered Surveyors (MRICS).

Ireneusz Węgłowski

Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, przewodniczący Rady Nadzorczej Orbis SA, przewodniczący Rady Polskiej Organizacji Turystycznej. W latach 1991-2020 pełnił funkcję wiceprezesa Orbis SA, gdzie działał w obszarze zarządzania nieruchomościami hotelowymi, uczestniczył także w restrukturyzacji spółki, która miała na celu zmianę modelu biznesowego i skupienie się na hotelarstwie jako podstawowej działalności firmy. Jest doświadczonym praktykiem i specjalistą w dziedzinie transakcji hotelowych. Z powodzeniem brał udział w realizacji wielu projektów zbycia niestrategicznych dla spółki nieruchomości. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, zrealizował Program Rozwoju Zawodowego w Szkole Administracji Hotelowej Cornell University w Ithaca (USA). Ireneusz Węgłowski od 2014 roku pełni funkcję prezesa Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego – organizacji reprezentującej interesy polskich hotelarzy na szczeblu lokalnym, krajowym i unijnym, będącej członkiem międzynarodowej organizacji HOTREC, zrzeszającej hotele, restauracje i kawiarnie w Europie.

Za nami uroczyste rozdanie dyplomów i podsumowanie 9. edycji programu Menedżer Hotelu

Ambitni, głodni wiedzy, otwarci na nowe doświadczenia zawodowe – a od teraz także z prestiżowymi dyplomami specjalistycznego programu podyplomowego. Absolwenci 9. edycji studiów Menedżer Hotelu przybyli 23 września do Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii, by odebrać zasłużone gratulacje oraz wyróżnienia. Znaleźli się wśród nich hotelarze z wielu regionów Polski, w tym ze Świnoujścia, Torunia, Warszawy, Krynicy-Zdroju i Krakowa.

Zasłużone gratulacje

Podczas uroczystości nie zabrakło wykładowców – dziekan dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE oraz Tomasz Schweda, Dyrektor Generalny Hotelu Mercure Stare Miasto Kraków, podsumowali dwa semestry wytężonej pracy i aktywności słuchaczy, gratulując im wysokich ocen końcowych. Wyniki w nauce stanowią potwierdzenie ich wyjątkowego zaangażowania i pasji. Podczas uroczystości absolwenci otrzymali świadectwa potwierdzające uzyskanie kompetencji na poziomie 6. Polskiej Ramy Kwalifikacji oraz pamiątkowe dyplomy. Mieli okazję zapoznać się bliżej z działalnością WSTiE, zwiedzić zabytkową siedzibę uczelni, a także porozmawiać na temat przyszłości branży i wyzwań, które przed nią stoją.

„Hotelarstwo to stan umysłu”

Absolwenci, z satysfakcją przyjmujący swoje dyplomy i świadectwa, nie szczędzili słów uznania programowi studiów, organizacji zajęć oraz wykładowcom. Agnieszka Dolińska, dyrektor hotelu ze Świnoujścia, podkreśliła, że tuż po zakończeniu zajęć zaczęła wdrażać nowe procedury oraz organizować szkolenia dla kadry hotelu. Absolwenci przyznali, że wartością dodaną studiów jest nie tylko praktyczna wiedza, ale także nowe kontakty zawodowe. Jak trafnie stwierdziła bowiem Agnieszka Dąbkowska (menedżer jednego z hoteli w Krynicy-Zdroju), hotelarstwo to stan umysłu, dlatego tak cenna jest wymiana doświadczeń w gronie managerów tej branży.

Ciąg dalszy nastąpi

Biorąc pod uwagę chęć rozwoju i kontynuowania branżowego networkingu, niezwykle obiecującą perspektywą dla absolwentów była informacja o możliwości dalszej nauki na poziomie studiów MBA. Na kolejny krok w profesjonalnej karierze zdecydowało się już wielu hotelarzy, chcąc doskonalić umiejętności potrzebne do osiągnięcia kolejnych sukcesów. Wszystkie zainteresowane osoby zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami oraz zasadami rekrutacji: https://wste.edu.pl/oferta-studiow/mba/mba-w-hotelarstwie/

 

Inne kierunki menedżerskich studiów podyplomowych

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, opowiemy Ci o studiach na WSTiE

+48 (33) 87 42 080
rekrutacja@wste.edu.pl

Znajdziesz nas na: