Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

GODONr12016jpg

 

 

     

 

 

MANAGER BIZNESU GASTRONOMICZNEGO

INNOWACYJNE STUDIA PODYPLOMOWE W KRAKOWIE

wstie mbg1 260719 851x315 v1

Przygotuj swój przepis na sukces z naszą kadrą praktyków biznesu gastronomicznego

STUDIA PODYPLOMOWE POD PATRONATEM:

RESTAURACJA logo 2014

Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii zaprasza na 2-semestralne studia podyplomowe, stworzone przez ekspertów-praktyków, od lat zajmujących się organizacją, zarządzaniem, promocją oraz sprzedażą w branży gastronomicznej.

W trakcie studiów dowiesz się m.in. jak założyć biznes gastronomiczny, jak zbudować zgrany team i zarządzać nim w codziennej pracy, jak stawiać cele, budżetować, realizować kampanie marketingowe. A wszystko to w formie praktycznych, warsztatowych zajęć, realizowanych w kameralnej, ściśle selekcjonowanej grupie słuchaczy.

GRAFIKA 2
- innowacyjna formuła
- w pełni praktyczny program zajęć
- wykładowcy-praktycy z ogromnym doświadczeniem w branży
- możliwość udziału w branżowych networkingach i budowania własnej sieci kontaktów
- zajęcia w samym centrum Krakowa
 
 
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO STUDIA DLA CIEBIE?
KLIKNIJ I POBIERZ FOLDER

NASI WYKŁADOWCY

GrajewskiPiotr Grajewski
Współwłaściciel aktualnie największej w Polsce sieci z segmentu fast casual specjalizującej się w kuchni meksykańskiej - Papa Diego Świeży Meksyk. Wcześniej związany przez kilkanaście lat ze stołeczną marką casual dining Blue Cactus, w której pełnił funkcję Prezesa Zarządu. W latach 2000-2002 zarządzał centrami rozrywki Atomic Świat Rozrywki. Doradca kilkunastu marek restauracyjnych. Z wykształcenia finansista.
 

 

 

r fronc wykadrowanyRadosław Fronc - prezes zarządu spółki Main Square Hospitality Group. Założyciel i współwłaściciel grupy restauracji w Krakowie m.in: Kogel Mogel, Fiorentina, Wesele, Szara Gęś, Bianca, La Grande Mamma, La Campana oraz Balthazar Design Hotel. Od 2008 roku wymienione restauracje otrzymały 27 wyróżnień przez przewodnik „Michelin”, a Kogel Mogel i La Campana obecne są również w przewodniku „Gault&Milleau”. Absolwent psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. W prowadzeniu restauracji od zawsze intrygował i pasjonował go proces relacyjności oraz genuine hospitality. Pasjonat podróży inspirowanych znakomitą kuchnią, winem i operą.

 
 
zdjeciecropAndrzej Przeniosło

Od maja 2016 r. Prezes zarządu spółki, dzierżawiącej  podwarszawski  hotel Nosselia. Hotelarz i gastronom z ponad 35 letnim doświadczeniem, współtwórca pierwszego zespołu odpowiedzialnego za otwarcie Hotelu Marriott oraz wieloletni pracownik Hotelu Jan III Sobieski, gdzie pełnił funkcje managera restauracji, a następnie Dyrektora gastronomii hotelu. Dyrektor generalny licznych hoteli, w tym Król Kazimierz w Kazimierzu Dolnym, City Park Residence w Poznaniu, Hotel Warszawianka w Jachrance, Grand Hotel Rzeszów, Hotel Bristol w Rzeszowie oraz Hilton Garden Inn Kraków Airport. Jako manager restauracji, tworzył i zarządzał  projektami powstających restauracji w tym restauracją Boathouse w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody Hotel Success Awards dla jednego z najlepszych Hoteli Hilton Garden Inn na świecie.

 

 

Maciej 2
Maciej Straus
Specjalizuje się w zarządzaniu i budowaniu marek hotelowych. W ciągu całej swojej pracy przeszedł drogę od instruktora harcerstwa, kierownika restauracji, młodszego kucharza, brand managera, dyrektora sprzedaży i hotelu oraz wykładowcy akademickiego. Ludzie cenią go za dużą empatię i poczucie humoru. Od kilku lat buduje przekonanie w branży, iż media społecznościowe również sprzedają. Podczas studiów psychologicznych i informatycznych zrozumiał jak kluczowa jest analiza i właściwe interpretowanie otaczającej nas rzeczywistości i danych. To wszystko sprawiło, że od kilku lat z powodzeniem angażuje się w kolejne projekty hotelowe i gastronomiczne. Obecnie zarządza czterogwiazdkowym Hotelem Afrodyta Business & SPA pod Warszawą. Wykłada na uczelniach wyższych przedmioty związane z zarządzaniem, marketingiem, tworzeniem produktu oraz visual thinking. Chętnie angażuje się w projekty społeczne i edukacyjne. Od kilku lat ćwiczy jogę, startuje w zawodach triathlonowych i wytrzymałościowych. Jest pasjonatem żeglarstwa śródlądowego, Mazur i wegetariańskiego jedzenia. W wolnych chwilach przymierza się do koncepcji stworzenia własnego obiektu noclegowego zgodnego z założeniami slowlife.
 
 
baran.foto2Magdalena Wiśniewska-Baran
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomiczngeo, Wydziału Prawa i Administracji  w KSW oraz Studium Marketingu i Biznesu pracowników Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ekspert zarządzania i obsługi konsumenta w branży HoReCa. Właścicielka uznanej przez restauratorów firmy szkoleniowo-doradczej Tabaka Kulinarna.   Od 2018 roku współwłaścicielka restauracji Projekt Strzelnica w Krakowie. Poprzednio dyrektor zarządzający restauracji Da Pietro, manager restauracji  Wierzynek  i Biała Róża, zastępca dyrektora gastronomii w hotelu Best Western Premier Kraków. Współuczestniczy w otwieraniu wielu restauracji i hoteli, przeprowadza audyty operacyjne i wizerunkowe, prowadzi doradztwo dla restauracji. Trener w Galicyjskiej Szkole Smaku i szkoleniowiec dla firmy Gastropact.

 
dumanowski. fotodr hab. Jarosław Dumanowski – profesor UMK w Toruniu, specjalista z zakresu historii wyżywienia i historii kultury materialnej. Kieruje Centrum Dziedzictwa Kulinarnego na Wydziale Nauk Historycznych UMK w Toruniu. Członek rady naukowej Europejskiego Instytutu Historii i Kultur Jedzenia i redakcji „Kwartalnika Historii Kultury Materialnej” (Instytut Archeologii i Etnologii PAN w Warszawie).
Pomysłodawca i redaktor serii „Monumenta Poloniae Culinaria” (najstarsze polskie książki kucharskie i inne teksty kulinarne) wydawanej przez Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Promotor czterech obronionych doktoratów z historii jedzenia. Popularyzator wiedzy o dawnej kuchni, organizator imprez historyczno-kulinarnych, współpracuje z restauratorami, szefami kuchni (jest członkiem Fundacji Klubu Szefów Kuchni),  nauczycielami gastronomii i producentami żywności. Felietonista branżowego pisma Food Service, współpracownik magazynu USTA. Autor (razem z Katarzyną Kasprzyk-Chevriaux) książki Kapłony i szczeżuje. Opowieść o zapomnianej kuchni polskiej (Wydawnictwo Czarne). 
 

 

Leszek Przybyłka

adwokat, doradca podatkowy, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w obsłudze prawnej przedsiębiorców z branży HoReCa, prawie podatkowym, prawie inwestycji budowlanych i obsłudze prawnej procesów inwestycyjnych.
Prowadzi zajęcia dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkolenia z zakresu prawa dla przedsiębiorców z branży hotelowej, gastronomicznej i nieruchomości.

 

 

dr Walasdr Bartłomiej Walas
 Dziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji WSTiE. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie i Instytutu Studiów Wyższych nad Turystyką na Sorbonie, doktor nauk o kulturze fizycznej, specjalista w zakresie polityki turystycznej i marketingu turystycznego. Pracę naukowo-dydaktyczną łączył z praktyką gospodarki turystycznej na kierowniczych stanowiskach w Oddziale Instytutu Turystyki oraz Krakowskim Przedsiębiorstwie Turystycznym Wawel-Tourist. Od 1996 roku związany z Urzędem Kultury Fizycznej i Turystyki, a następnie Polską Organizacją Turystyczną, piastując w latach 1996-2008 stanowisko dyrektora Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Paryżu, odpowiedzialnego za promocję turystyczną Polski na rynku francuskim. W latach 2008-2017 pełnił funkcję wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, odpowiadając za strategię i promocję na rynkach zagranicznych. Prowadzi liczne wykłady monograficzne i szkolenia z zakresu marketingu terytorialnego. Autor koncepcji Strategii marketingowej Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020 oraz między innymi strategii marki Polish Prestige Hotels&Resorts.  Członek Rady Społecznej przy Ministrze Sportu i Turystyki I kadencji. Członek Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
 
 
PROGRAM ZAJĘĆ

Studia obejmują 200 godzin zajęć tj. 2 semestry i realizować będą szczegółowe zagadnienia, dotyczące 9 kluczowych segmentów.

  • Proces powstawania restauracji            

    • sekwencja: koncept/menu/ design/ budżet
    • rola inwestora
    • uczestnicy procesu: role i odpowiedzialność
    • budżety Capex i Opex

     

  • Zagadnienia prawne wobec wyzwań rynku      

    • reklamacje i odszkodowania,
    • odpowiedzialność kodeksowa: zarząd, management, pracownicy (odpowiedzialność cywilna, karna, karnoskarbowa i wykroczeniowa)
    • zatrudnianie pracowników, w tym obcokrajowców
    • RODO
    • prawo autorskie
    • zezwolenie i koncesje
    • kluczowe umowy w działalności gastronomicznej
    • formy prowadzenia działalności gospodarczej
    • podatki w działalności gastronomicznej

     

  • Analizy finansowe        

    • analizy produktowe w modelu BCG
    • narzędzia do analizy produktywności
    • przepływy gotówkowe
    • budżetowanie biznesu i aktualizacje w formacie FCT x+y
    • standardy raportowania

     

  • Zarządzanie produktem             

    • inżynieria menu: optymalizacje marż, kosztów i procesów
    • analiza trendów w obszarach:

                        - stylu życia (tempo pracy, deficyt czasu)

                        - fenomenu kuchni regionalnych

                        - zdrowia i zmieniającej się świadomości grup docelowych

                        - spraw światopoglądowych

                        - świadomości ekologicznej

                        - nieruchomości - zmiany w funkcjach miast i przestrzeni handlowych

                        - fenomenu "street food"

  •  

    • bezpieczeństwo żywności - międzynarodowy standard NFS i wewnętrzne - FSS (food/safety/sanitation)
    • doświadczenie restauracyjne w segmentach na tle ostatnich lat - case study

                        - fine dining

                        - casual dining

                        - fast casual

                        - fast food

                        - kawiarnie

  •  

    • Research and Development, obszary benchmarkowe (Polska i świat)

     

  • Zarządzanie operacyjne             

    • standardy operacyjne: serwis manuale, check listy
    • procedury finansowe - obieg dokumentów w firmie
    • systemy wspierające: sprzedaż, zarządzanie czas pracy, komunikację
    • rola back office w biznesie
    • procesy kontrolne: programy secret shopper i audyty operacyjne (BPE)
    • rozwiązania "in the house" i outsorcingowe

     

  • Zarządzanie ludźmi i rynek pracy          

    • rynek pracy w XXI - charakterystyka zmian i perspektywy
    • percepcja świata - pokolenia Y i Z
    • inwestycje w zespoły i relacje - case study z różnych branż
    • zarządzanie zmianą - case study
    • kultura organizacyjna - budowanie zespołów - case study
    • zmiany w demografii - nowy rynek pracownika z zagranicy
    • nowoczesne programy szkoleń i rozwoju pracownika - case study
    • rola liderów w biznesie restauracyjnym
    • employer branding - case study

     

  • Marketing i sprzedaż   

                       budowanie marki - proces i case study

    • strategie love brandów - case study
    • trendy w segmentach - case study
    • social media w komunikacji - case study
    • funkcjonalności "in the house" czy outsorcing - analiza
    • zarządzanie kryzysami - case study
    • proces budowania społeczności wokół marki
    • angażowanie zespołów w komunikację - "ludzie są medium"
    • eventy - proces sprzedaży
    • budowanie oferty

     

  • Warsztaty praktyczne  

    • FSS (food safety sanitation)
    • menu engineering w praktyce
    • employer branding w praktyce

                  

    Wykłady monograficzne           

    • kuchnie regionalne - Polska
    • kuchnia wegańska
    • kuchnie Bliskiego Wschodu
    • kuchnie Azji
REKRUTACJA
Chcesz skorzystać z szansy i już dziś zainwestować w swój sukces zawodowy?
Zapraszamy do złożenia dokumentów rekrutacyjnych.
 
 
WYMAGANE DOKUMENTY:
1) podanie i kwestionariusz osobowy - DO POBRANIA 
2) kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
3) potwierdzenie dokonania opłaty wpisowej 
 
 
Czas trwania studiów: grudzień 2019 – lipiec 2020.
Tryb studiów: niestacjonarny (zajęcia w formie zjazdów sobotnio-niedzielnych).
Termin składania dokumentów: do 30 listopada 2019 lub do wyczerpania limitu miejsc.
Miejsce składania dokumentów: ul. Zamkowa 1, 34-200 Sucha Beskidzka.
Opłata wpisowa: 300 zł, koszt studiów: 3500 zł/ semestr, z możliwością rozłożenia na raty.
Jednostka prowadząca studia: Wydział Turystyki i Rekreacji. 
 
 
Numer konta bankowego:
PKO BANK POLSKI  S.A. O /2 W KATOWICACH UL. WARSZAWSKA 7
94 1020 2313 0000 3602 0431 8770
 
 

wstie mbg2 260719 851x315 v1

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE:

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 531 414 407,  33/874 46 05