Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

NIEWIEDZA NIE JEST USPRAWIEDLIWIENIEM – NIE TYLKO W PRAWIE, ALE TAKŻE W BIZNESIE

TEKST: Agnieszka Grzechynka

DSC 0111Każdego roku tytuł magistra otrzymuje w Polsce ponad 450 tysięcy osób. W teorii są to ludzie doskonale przygotowani po podjęcia zatrudnienia i efektywnego działania na coraz bardziej wymagającym rynku pracy. Dlaczego zatem wskaźnik bezrobocia jest nadal tak wysoki? Właściciele firm rozwiewają złudzenia i zgodnie stwierdzają: to, czego brakuje dziś młodym absolwentom, to praktyczne umiejętności zawodowe. Znana maksyma prawna, mówiąca o tym, iż brak znajomości przepisów nie zwalnia z konieczności ich przestrzegania, zaczyna mieć zastosowanie także w biznesie. Osoby nieprzygotowane do pracy po prostu nie znajdą zatrudnienia po studiach.

Jest problem – jest rozwiązanie

Wybawieniem z sytuacji okazuje się podnoszenie kwalifikacji oraz studia podyplomowe, na które coraz chętniej decydują się świadomi powagi sytuacji posiadacze tytułów magistra. Chociaż rynek oferuje ogromną ilość kierunków i specjalizacji, wybór nie może być jednak przypadkowy. Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej od lat dostrzega problem i stara się oferować taki pakiet studiów podyplomowych, który odzwierciedlałby rzeczywiste potrzeby branży. W dobie ogromnej konkurencji na rynku „dobry” pracownik często nie wystarcza. Zastanawialiśmy się, jak sprawić, by z naszych absolwentów uczynić tych „najlepszych”. Ostatecznie postawiliśmy na dwa elementy – kadrę i program. Chcemy, aby obecna elita nauczyła przyszłą elitę jak praktycznie zastosować wiedzę do generowania zysków – stwierdza dr Bartłomiej Walas, wieloletni praktyk w zakresie polityki turystycznej i marketingu turystycznego oraz wykładowca Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii. Uczelnia, wychodząc z założenia, iż podstawą będzie przekazywanie wiedzy praktycznej, wypuściła na rynek bogatą ofertę studiów podyplomowych - zarówno kwalifikacyjnych, jak i doszkalających.

Managerowie uczą managerów

O tym, iż rynek rzeczywiście docenia praktyczne, kompleksowe rozwiązania, świadczyć może popularność, jaką cieszy się autorski projekt WSTiE - „Menedżer Hotelu”. Uczelnia przygotowuje się właśnie do inauguracji II edycji programu. „Dwa główne atuty to  bardzo ciekawy program studiów, nastawiony na przekazywanie najnowszych treści oraz kadra prowadzących, czyli najlepsi z najlepszych, osoby które piastują najwyższe stanowiska w branży i chętnie dzielą się swoim doświadczeniem” – stwierdza Agnieszka Zabielewicz, z-ca dyrektora Hotelu Gromada Lotnisko Warszawa i uczestniczka pierwszej edycji „menedżera”. To, co przyciąga hotelarzy, to aspekt praktyczny, warsztaty, case studies oraz kształcenie w ramach szerokiej gamy segmentów: programowania i oceny inwestycji hotelarskich, sprzedaży i dystrybucji, uwarunkowań prawnych i podatkowych, organizacji wydarzeń przemysłu spotkań, Revenue Management, zasobów ludzkich, zarządzania strefą spa&wellness oraz gastronomii hotelowej. Dodatkowym atutem jest elitarne grono studentów, dające szansę na to, co okazuje się kluczem do sukcesu w biznesie – networking i DSC 0068budowanie sieci wartościowych kontaktów. „Studia dają możliwość nawiązania relacji z najważniejszymi osobami w branży hotelarskiej, a także wymiany doświadczeń z pozostałymi słuchaczami  - hotelarzami” – przekonuje Wojciech Włodarczyk, dyrektor Qubus Hotel Legnica. „Są to hotelarskie studia specjalistyczne, jakich dotychczas nie było na rynku” – dodaje. Władze WSTiE zapewniają, że oferta nadal będzie poszerzana, bazując na rzeczywistych potrzebach rynku pracy oraz samych absolwentów. Kolejne programy, w tym polsko-amerykańskie, pierwsze w Polsce studia MBA w Turystyce będą miały swoją inaugurację jeszcze w tym roku akademickim.