Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

GODONr12016jpg

 

 

wersja polska wstie     

 DLACZEGO WARTO PRACOWAĆ W PR

 

Dla teoretyków public relations PR to kreowanie wizerunku firmy lub sztuka skutecznego komunikowania się. W Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii nie będziemy zastanawiali się, co jest prawdą. Jednego i drugiego nauczymy Cię z całą pewnością.

 

PR w Polsce

 

PR, chociaż coraz częściej i skuteczniej praktykowany, wciąż jeszcze jest w Polsce dziedziną nową, szukającą ciągle efektywnych dróg rozwoju. Stosunkowo niewielki zasięg działań piarowskich w naszym kraju wynika m.in. ze sporego niedoboru specjalistów z branży PR. Tymczasem w niedalekiej przyszłości każda, nawet niewielka firma będzie posiadać obok działu marketingu niezależną jednostkę odpowiedzialną za kreowanie jej wizerunku, współpracę z mediami oraz wewnętrzną i zewnętrzną komunikację. Ma to niewątpliwie związek z coraz bardziej sceptycznym podejściem klientów do reklamy, co sprawia, że reputacja firmy wysuwa się na plan pierwszy i zaczyna być czynnikiem warunkującym sukces w biznesie. Taka perspektywa daje młodym ludziom gwarancję pracy w ciekawym i dobrze opłacanym zawodzie.

 

Na czym powinien się znać skuteczny parowiec?

 

Warunkiem sukcesu w branży PR, obok predyspozycji własnych, takich jak komunikatywność czy kreatywność, jest gruntowne wykształcenie. Public relations bowiem to dziedzina, która korzysta z wielu dyscyplin naukowych. Skuteczny piarowiec musi być dobrym psychologiem, posiadać wiedzę z zakresu socjologii i filozofii, ekonomii i marketingu. Powinien także umieć tworzyć poprawne, logiczne i skuteczne teksty oraz swobodnie formułować wypowiedzi.

 

Dlaczego warto pracować w PR ?

 

Praca w agencji public relations lub departamencie PR firmy to wyzwanie dla tych, których interesuje niekonwencjonalny i nieschematyczny sposób pracy, wykraczającej poza stereotypowe działania promocyjne wykorzystywane w marketingu. Projekty public relations bardzo często realizuje się poprzez bezpośrednie kontakty z przedstawicielami mediów, ludźmi kultury, artystami, a także politykami. Dlatego też praca piarowca nie polega na konwencjonalnym sprzedawaniu produktów, ale na przekazywaniu idei, które wyzwalają pozytywne uczucia i emocje.