Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

GODONr12016jpg

 

 

wersja polska wstie     

STUDIA, KTÓRE UCZĄ TEGO, CZEGO OCZEKUJĄ PRACODAWCY:
E-BIZNES I MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W WSTIE

E-gospodarka jest dzisiaj pojęciem sugerującym innowacje wykorzystujące nowy kanał komunikacji – Internet. Szybko nadchodzi jednak moment, w którym sieć będzie dostępna praktycznie dla każdego. Biznes nieistniejący w Internecie nie będzie miał fundamentalnych wartości – udziału w rynku, relacji z klientami. Można zdecydowanie wskazać kierunek: nie ma biznesu bez Internetu.

Studia w WSTiE – odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku

Rynek polski, podobnie jak większości krajów świata, podąża drogą wytyczaną przez rozwój rynku usług elektronicznych w Stanach Zjednoczonych. Najnowsza specjalność WSTiE jest odpowiedzią na zapotrzebowanie szybko rozwijającego się e-rynku. W dzisiejszych czasach sukces ekonomiczny gwarantują: wdrożenie nowoczesnych form biznesu, efektywna promocja i zastosowanie nowatorskich metod budowania relacji z klientem.

We współpracy z Alternatywną Szkołą Biznesu i Rozwoju Osobowego ASBIRO Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii przygotowała program kształcenia skierowany do osób, które od studiów oczekują czegoś więcej: wiedzy praktycznej zdobytej od kadry mającej doświadczenie w realnym biznesie. Program studiów koncentruje się na dwóch obszarach: jak organizować i jak promować biznes. Zajęcia prowadzić będą ludzie sukcesu i autorytety z dziedziny ekonomii, biznesu, finansów, zarządzania oraz marketingu. Wśród wykładowców są m. in.: Andrzej Blikle - przedsiębiorca, właściciel cukierni A. Blikle, profesor matematyki, znajdujący się na liście najbogatszych Polaków, Robert Gwiazdowskiprawnik i ekonomista, komentator gospodarczy, ekspert w dziedzinie podatków w Centrum im. Adama Smitha, doktor habilitowany nauk prawnych, Michel Marbot przedsiębiorca, inwestor, twórca i prezes firmy MALMA, lidera na polskim rynku spożywczym, Piotr Moncarz – wiceprezes notowanej na NASDAQ firmy EXPONENT, wykładowca w Stanford University.

Rynek przyszłości

Niedługo w Internecie będziemy kupować wszystko, łącznie z artykułami pierwszej potrzeby w gospodarstwie domowym. Internet zrewolucjonizował sposób zawierania transakcji i nadal jego udział w rynku będzie rósł. Rynek e-commerce w Polsce w ciągu minionego roku wzrósł o przeszło 32%. Jego wartość wyniosła niemal 18 mld zł. By uzmysłowić sobie skalę wzrostu tego rynku w ostatnich latach, warto przypomnieć, że dziesięć lat temu handel internetowy w Polsce miał wartość 330 mln zł, czyli 1,5% wartości z 2012 roku, a pięć lat temu był wart 5 mld zł. Rok 2013 ma być kolejnym okresem dwucyfrowej dynamiki wzrostu rynku e-commerce w Polsce: może ona wynieść 21,4%, w wyniku czego rynek ten będzie wart 26,1 mld zł.

Kluczowe trendy w polskim e-biznesie

Coraz istotniejszą siłą w e-biznesie, w Polsce i świecie, jest marketing społecznościowy, czasem nazywany f-marketingiem z uwagi na dominującą w nim pozycję portalu społecznościowego Facebook. Należy tu zwrócić uwagę na fakt, że globalna sieć oprócz dostarczania informacji i rozrywki pełni także, obecną od początku swojego istnienia, a w ostatnich latach gwałtownie zyskującą na znaczeniu, rolę społeczną. Dla potrzeb e-marketingu istotnym faktem jest organizowanie się użytkowników Internetu w społeczności wirtualne, takie jak: fora tematyczne, blogi lub portale społecznościowe, w obrębie których użytkownicy zainteresowani daną tematyką mogą swobodnie wymieniać opinie i komunikować się. Jak grzyby po deszczu powstają również portale typu „social shopping”, to znaczy wyspecjalizowane w dostarczaniu potencjalnym konsumentom informacji o produkcie w sposób zorganizowany na podobieństwo portalu społecznościowego.

Konkurencja na rynku

E-biznes to nie tylko cudowny świat, w którym każdy może otworzyć swoją działalność i zarabiać pieniądze. To przede wszystkim wolny rynek, konkurencja i ostra walka o klienta. Toczy się tutaj nieustanna bitwa. E-biznes to rynek wart miliardy złotych. Istniejąca ogromna konkurencja wymusza na jego uczestnikach stosowanie do walki wielu nowoczesnych form biznesu.

Dlaczego e-biznes?

W e-biznesie sam sobie jesteś szefem. Tutaj nikt ci nie rozkazuje, nikt nie dokłada ci tysiąca zadań, które w ogóle nie należą do zakresu twoich obowiązków. Mało tego – nikt ci za to nie zapłaci. Tu nie ma czegoś takiego. Pracujesz, ile chcesz i kiedy chcesz, a to, ile zarobisz, zależy tylko i wyłącznie od ciebie. W e-biznesie zarobki są wprost proporcjonalne do włożonego wkładu pracy w dane przedsięwzięcie. Aby jednak odnieść sukces, należy uczyć się od najlepszych, a taką możliwość stwarzają studia w WSTiE.

Czy wiesz, że:

W Polsce jest 10 milionów internautów; 50% z nich korzysta z globalnej sieci codziennie lub prawie codziennie (IAB).

Ponad 60% internautów zaczyna przeglądanie wyników wyszukiwania od pierwszego wyświetlonego linku (Jupiter Research).

Ponad 40% internautów używa wyszukiwarek do znajdowania serwisów produktowych potrzebnych im w podejmowaniu decyzji zakupowych (eMarketer).