Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

GODONr12016jpg

wersja polska wstie

SPRAWOZDANIE Z PRAKTYK - CYPR

dscn0544Dnia 29.05.2012 wyjechałyśmy na cztery i pół miesiąca na praktyki do Hotelu Grecian Park na Cyprze. Po długiej podróży z Krakowa, z przesiadką we Frankfurcie, dotarłyśmy na miejsce. Z lotniska odebrał nas jeden z pracowników hotelu, który …był Polakiem. Tak zaczęła się nasza przygoda z Cyprem.

Pierwszy szok przeżyłyśmy, wsiadając do samochodu. Kierownica po prawej stronie? Tak, na Cyprze obowiązuje ruch lewostronny. Po około trzydziestominutowej podróży dotarliśmy do miejsca naszego zakwaterowania. Został nam przydzielony pokój z łazienką w bardzo ładnym mieszkaniu, które dzielimy z trzema innymi osobami z Polski. Do naszej dyspozycji jest wspólny salon z aneksem kuchennym, bezprzewodowy Internet, a za drobną opłatą możemy korzystać również z pralki będącej własnością naszych współlokatorów.

Środa po przyjeździe była dla nas dniem odpoczynku i aklimatyzacji, a od czwartku zaczęłyśmy pracę. Z mieszkania do hotelu jest blisko – ok. 7 minut pieszo. Pracujemy jako kelnerki w Pool Barze, a przed pracą jemy śniadanie w stołówce dla pracowników. W godzinach pracy mamy dwie półgodzinne przerwy na lunch i kolację. W soboty nasz czas pracy jest skrócony, gdyż pracujemy wieczorem w eleganckim Cliff Barze. Jest to przyjemne urozmaicenie codziennej pracy. W hotelu odbywa się wiele wesel. Są to przeważnie skromne uroczystości na ok. 40 osób, ale za to bardzo eleganckie i efektowne. Po ceremonii zaślubin jak z bajki goście udają się na drinka do Cliff Baru, później na kolację do hotelowej restauracji, a następnie na imprezę z DJ-em w dyskotece PLIN-2 lub barze Xasteria. Beata ma możliwość pracowania na takich imprezach jako barmanka i bardzo tę pracę lubi.

Z niecierpliwością czekamy na każdy dzień wolny od pracy, który spędzamy na wyjazdach do okolicznych miasteczek lub na plaży. Od najbliższej plaży dzieli nas ok. 10 minut spaceru i zgodnie stwierdziłyśmy, że jest to najpiękniejsza plaża, jaką widziałyśmy.        Podsumowując, jesteśmy z praktyk bardzo zadowolone – praca daje nam dużo satysfakcji, współpracownicy są mili, zakwaterowanie i wyżywienie jest bez zarzutów, a okolica – piękna. Zamierzamy dawać z siebie wszystko, aby utrzymać opinię o Polakach jako dobrych pracownikach. Mamy również w planach zwiedzani tej cudnej wyspy, która jeszcze długo będzie naszym domem.